maandag 16 maart 2009

Tomtietomtietom...

Ik kan allerlei manieren bedenken om dit nieuws met u te delen. Je zou denken: hoe moeilijk kan het zijn? Zeg het dan! Maar nee, zo werkt het niet... Deze opgave... Tja. Ontzettend moeilijk. Geen wonder dat ik er al zes lange dagen over nadenk. En toch kom ik nu tot de conclusie dat de feiten - de pure feiten - soms voor zich spreken.

(Boekdelen spreken ze niet, want ik snap die uitdrukking niet. Wat zijn boekdelen in hemelsnaam? Hoofdstukken, alinea's? Ik vind het een stom woord. Zo'n woord dat aan een eenzame dood dient te sterven, al dan niet in een Oostenrijkse kelder in het gezelschap van een blauwe map.)

Van: Thomas (de gelovige Thomas ja!)
Verzonden: dinsdag 10 maart 2009 11:44
Aan: Emily Gordts
CC: Tom (baasje van Thomas Rap ja!)
Onderwerp: contract

Beste Emily,

Net als ik denkt Tom van Eck dat je roman wellicht het best tot zijn (haar?) recht komt in het fonds van Thomas Rap. Hij wil dus graag een contract opmaken. De noodzaak van een two-book-deal ziet hij vooralsnog niet in. Misschien is het zinvol binnenkort eens hier langs te komen om een en ander door te spreken?

Hoe dan ook: gefeliciteerd met deze stap in uw prille schrijversloopbaan! Een contract is natuurlijk ‘slechts’ een papiertje, maar als officiële bekrachtiging van het vertrouwen dat de uitgeverij in je schrijven heeft, toch niet mis. En hopelijk fungeert het als stimulans om de roman te voltooien.

Tot snel,
groeten Thomas


Jaaaaaaaaaa lieve lezertjes! Dát was me nog eens een deprimerend beginnetje, nietwaar, als inleiding voor zo'n geweldig bericht!!! Flauw van mij, hoor. Flauw, flauw. Hopelijk wordt mijn roman niet zo flauw. Maar ik denk het niet, want ik ken die Tom van Thomas Rap een beetje, en da's er zo eentje die niet van flauwe pap houdt. Nou, prima dan! Hoe heter, hoe beter!

(Een seksscène, ik moet een seksscène implementeren...)

Geen opmerkingen: