zondag 8 februari 2009

Ideetje van de mannen

Arjan: En, hoe gaat het met je boek?
Ik: Gaat goed, ging beter… Ik zit een beetje vast.
Floris: Ze heeft een writer’s blockie!
Ik: Niet waar! Ik heb géén writer’s block. Bah.
Floris: Weet je wat jij moet doen?

Ik: Nee, wat moet ik doen?
Floris: Je moet alvast alle voorzetsels opschrijven.
Ik: …
Arjan: Ja! En de ‘de’-tjes, en de ‘het’-jes.
Bas: O! En een paar bijvoeglijk naamwoorden na elkaar. Heb je die ook alvast staan.

Arjan: Bijvoeglijk wat?
Floris: Bijvoeglijk naamwoorden. Je weet wel, alles wat je op een doos kan plakken, en onder, voor, tegen, achter…
Ik: Dat zijn voorzetsels.
Floris: Ja, nou, ik was toen ziek. Toen ze dat uitlegden op school. Moeilijk verhaal.

Arjan: Anyway, dan heb je meer dan de helft van je boek al klaar!
Floris: Da's een hoop meer dan wat je tot nu toe bij elkaar hebt gezwoegd!

Bas: En dan zegt je uitgever: “Wat is dít?”
Arjan: En dan zeg jij: “Jaaaah zeg, kerel, je moet wel een beetje moeite voor me doen. Je krijgt het niet cadeau.”
Floris: “Nee, ouwe, je moet het natuurlijk nog wel een beetje in de goede volgorde zetten!”
Arjan: Precies. En dan ben je klaar!


Ik: Top.

Floris: Nog een rondje 43?
Bas: Licor cuarenta y tres...
Arjan: Tijd voor iets sterkers!

1 opmerking:

Anoniem zei

Meer quarante y tres, meer goede ideeen!

gr. Bas